torsdag 26 oktober 2017

Fördelar med att vara singel

Det klart att jag vill hitta Mr Right. Helst ska han vara lång och snygg, rolig och klok, öm och varm, generös och lyhörd, musikalisk och händig, ja, listan kan göras lång. Men för att trösta mig själv tänkte jag skriva ner några fördelar med att vara singel.

1. Jag behöver inte raka ben och andra kroppsdelar varje dag.

2. Jag kan kissa med öppen toadörr.

3. Jag kan äta upp hela glassburken själv.

4. Jag behöver inte oroa mig för min morgonandedräkt.

5. Jag kan sitta och slösurfa hur länge jag vill.

6. Jag skiter i om min behå inte matchar trosorna. (Nej, förresten, det går bara inte.)

7. Jag kan lyssna på vilken musik jag vill.

8. Jag har hela sängen för mig själv.

9. Jag kan laga min favoriträtt hur ofta jag vill.

10. Jag kan sitta och storgråta till dramaserier om jag har lust.

11. Jag behöver inte oroa mig för att komma hem sent på natten.

12. Jag städar bara efter mig själv och tvättar min egen tvätt.

13. Jag får bestämma hur det ska se ut i min bostad.

14. Jag kan köpa skor för mina sista pengar om jag har lust.

15. Jag kan bli kär i smyg utan dåligt samvete.

16. Jag behöver inte förklara mig eller försvara mig.

17. Jag kan dansa och sjunga fult när jag vill.

18. Jag kan äta ostbågar istället för middag om jag känner för det.

19. Jag kan peta mig i näsan eller fisa utan att bry mig.

20. Jag kan ha manliga vänner utan att nån blir svartsjuk.


...men egentligen är det bra mycket roligare att vara två.


Inga kommentarer: