torsdag 10 september 2020

Återbesök efter operationen

 8 sep. 2020 

Återbesök på bröstenheten. Jag hade en konstig magkänsla, jag är ju alltid så positiv när det gäller sånt här. Den här gången kände jag på mig att nåt inte stod rätt till. 

De goda nyheterna var att jag inte behöver cellgifter. Lymfkörteln var frisk, så det var ju bra. 

Det tråkiga var att det finns vävnad runtomkring som kommer att växa och utvecklas till cancer, så jag måste opereras igen. Det här såg man i mikroskop när man undersökte prover efter operationen. 

Tillbaka på ruta ett alltså. Coronatest och blodstatus måste tas på nytt och så blir det  operation nummer två nästa lördag. Det känns faktiskt inget vidare. Självklart vill jag att allt ska bort, jag vill ju bli frisk. Men jag blir trött av att börja om igen, tiden går och strålningen blir uppskjuten. Min ekonomi är körd i botten, den är redan usel som den är när jag bara jobbar deltid och nu blir jag sjukskriven ännu längre. Suck. Men jag får helt enkelt lita på läkarna, de vet ju bäst såklart. 

Jag som var så glad att ärren var fina och bröstet intakt. Nu vet jag inte hur det kommer att se ut. 

Tålamod och positiva tankar, det är vad jag får fokusera på. Det kunde ha varit värre. 

With me luck! 



Inga kommentarer: