måndag 8 februari 2021

Oväntat besök av C




Mitt i livet

Utan förvarning

En objuden gäst i form av en knöl som knackar på dörren

Jag vill inte öppna

Måste den komma nu

Jag vill inte ha cancer

Jag har inte tid

Jag har inte råd

Vad ska döttrarna säga

Dumpar dejtingapparna

Mammografi

Undersökningar

Röntgen 

Biopsi

Smärta

Ultraljud

Blodprover

Radioaktiv vätska

Allt är blått

Allt snurrar

Orkar inte

Jo, jag orkar

Jag är stark och positiv

Förberedelser

Coronatest

Operation av bröst och lymfkörtlar 

Morfin

Återhämtning

Återbesök

Allt inte borta, måste opereras igen

Vafan

Orka

Nytt coronatest

Ny operation

Morfin

Trött

Orka

Oro kring ekonomin

Emotionell

Tacksam för vänner

Tacksam för familjen

Försöker att ha en relation

Orka

Strålning varje dag i tre veckor

Rodnad på bröstet

Blåsor som kliar

Infektion i armhålan

Trött

Stamgäst på lasarettet

Ingen vidare sexlust

Orka

Strider med Försäkringskassan 

Tröstäter

Mat

Fika

Glass

Godis 

Vin

Viktuppgång 

Såklart

Promenerar varje dag

Blommor från olika håll

Kämpa

Orka

Mörkret avtar

Våren är på väg

Orka

Jag orkar

Tänk positivt

Allt kommer att bli bra

Jag klarade det

Det gjorde jag

 

/ Ingela 



                                                   



2 kommentarer:

Lotta sa...

Ja Du gjorde det Ingela
Tack o lov så gjorde du det❤️❤️❤️
Kramar i massor /Lotta

Anonym sa...

Vi är starka! 🩷🩷🩷