tisdag 28 september 2021

Mellan midnatt och gryning (Till M)



Mellan midnatt och gryning

ligger jag här

Stirrar på klockan

Suckar och svär

Kan inte sova

Hopplöst det känns

Tårarna innanför ögonen bränns 

Vad var det som hände? 

Minns inte ens

Du sa nog till mig att vi var överens 

Men jag fattade inte att slutet var nära

Jag trodde på riktigt att vi två

var kära

Tänker på alla de bilder vi tog

Kära och lyckliga  medan vi log

Bilderna är nu ett minne blott

Jag får ändå va’ tacksam

för tiden jag fått

Mellan midnatt och gryning

ligger jag här

Vrider och vänder

i sängen här 

Ligger du också sömnlös inatt, 

ångrar kanhända nånting som du sagt? 

Orden vi skrev, 

de var onödigt hårda

Det blir ju så fel,

det vet vi ju båda 

Jag älskar dig ännu, 

det vet jag på riktigt

Och allt det jag sa, 

det var sant och uppriktigt 

Jag låter dig gå 

och jag vill att du känner

att jag alltid vill

att vi ska vara vänner 

Mellan midnatt och gryning

somnar jag nu

och i drömmarnas paradis 

finns bara du



Ingela Kungsman



Inga kommentarer: